Közlekedési balesetnél is segíthet az ÉletMentő applikáció

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) is támogatja, népszerűsíti az ÉletMentő mobilalkalmazást, amely számos hasznos egészségügyi információt és szolgáltatást tartalmaz.

Egyebek mellett megkönnyíti a mentőhívást, és lehetővé teszi, hogy a használó az egészségi állapotára vonatkozó lényeges információkat (pl.: ismert betegségek, folyamatban lévő kezelések, gyógyszerérzékenység) rögzítsen benne, így azok egy gombnyomásra - a segélyhívással egyidőben - megjelennek a mentésirányítóknál. Az applikáció segítségével a mentők nemcsak a bajbajutott személy tartózkodási helyét látják, hanem egyebek mellett a telefonja töltöttségi szintjét, ami a készülék lemerülése esetére is hasznos információt jelenthet. Tartalmaz interaktív elsősegély útmutatót, továbbá a helymeghatározó funkció megmutatja a legközelebbi automata defibrillátor, kórház vagy gyógyszertár helyét.

A NÚSZ Zrt. különösen hasznos alkalmazásnak tartja az ÉletMentő alkalmazást, amely akár egy közlekedési balesetnél is valódi segítséget nyújthat. Ezért a NÚSZ Zrt. és az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) között létrejött megállapodásnak megfelelően a NÚSZ Zrt. amellett, hogy a saját online kommunikációs felületein (weboldal, közösségi oldalak) népszerűsíti az alkalmazást, minden, az ematrica.nemzetiutdij.hu oldalon történt e-matrica vásárlás után kiküldött visszaigazoló levélben felhívja ügyfelei figyelmét az OMSZ és a Vodafone Magyarország Alapítvány közös applikációjára.

„Az egészségünk megőrzésével kapcsolatos felelős gondolkodás is a kulturált közlekedés része, hiszen ez az alkalmazás életeket menthet például egy közlekedési balesetnél is.” – mondta Bartal Tamás, a NÚSZ Zrt. vezérigazgatója, miután aláírta az együttműködési megállapodást Dr. Csató Gáborral, az OMSZ főigazgatójával.

A januárban bemutatott ÉletMentő mobilalkalmazást eddig mintegy félmillióan töltötték le.