Karbantartás/üzemszünet

2018.04.12., 13:02

Vasárnap karbantartás lesz az útdíjértékesítési rendszerekben

Tervezett rendszerfejlesztés és -karbantartás miatt 2018. április 15-én, vasárnap éjszaka 1:00 és hajnali 5:00 óra között szünetel az úthasználati jogosultságok értékesítése.

A rendszerfejlesztés és -karbantartás az e-matrica értékesítést és a 3,5 tonna össztömeg feletti teherjárművekre érvényes e-útdíj rendszert (HU-GO) egyaránt érinti. Ennek megfelelően a jelzett intervallumban az ismert csatornák egyikén sem lesz lehetőség e-matricák és HU-GO viszonylati jegyek beszerzésére, ez utóbbi esetében az egyenlegek feltöltése is szünetel. Ezen felül a NÚSZ Zrt. M3 Szilas pihenőben található ügyfélszolgálati irodájában az ügyintézési lehetőségek sem lesznek elérhetők.

Fontos tudnivaló, hogy a 2018. január 1. óta érvényes jogszabálynak (módosított Díjrendelet) megfelelően a jelzett üzemszünet végét követő 60 percen belül a NÚSZ Zrt. nem szab ki pótdíjat az e‑matrica rendszerben érvényes jogosultság nélkül közlekedő járművekre. Ez a 60 perces türelmi idő azonban nem vonatkozik a HU-GO rendszerben közlekedő 3,5 tonna feletti teherjárművekre.

A fentiektől függetlenül továbbra is alapszabálynak számít, hogy a díjköteles útszakaszokra csak érvényes úthasználati jogosultság birtokában lehet felhajtani. Ebből következően ezeket érdemes még a karbantartás kezdete előtt elővételben megvásárolni a https://ematrica.nemzetiutdij.hu/, illetve a https://hu-go.hu/ weboldalakon, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. ügyfélszolgálati irodáiban és viszonteladó partnereinél, vagy a Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül (SMS-ben, weben vagy applikáció segítségével).

A technikai beavatkozás a 3,5 tonna feletti teherjárművek esetében az útdíj bevallását automatikusan lehetővé tevő fedélzeti eszközt (OBU) használó ügyfeleket nem érinti, amennyiben gondoskodtak arról, hogy a szóban forgó időszakban tervezett úthasználatokhoz elegendő fedezetük legyen. Ha egyenlegük várhatóan ehhez mégsem biztosítana kellő fedezetet, javasoljuk, hogy a karbantartást megelőzően időben gondoskodjanak az egyenleg feltöltéséről, vagy viszonylati jegy vásárlásával tegyenek eleget útdíjfizetési kötelezettségüknek.

 

<>

 

2018.03.27., 02:12

FENNAKADÁSOK A NÚSZ ZRT. ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZERÉBEN

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) értékesítési rendszerében előre nem látható okok miatt fennakadások tapasztalhatók.

A társaság munkatársai megkezdték a probléma feltárását és elhárítását. A NÚSZ Zrt. a téves szankcionálás elkerülése érdekében a szükséges intézkedéseket megtette. A fedélzeti egységgel (OBU) közlekedő ügyfeleink e-útdíj bevallását utólagosan befogadjuk.

 

<>

 

2018.03.26., 09:55

Szerda este rövid ideig csak mobilszámon lesz elérhető a Call Center szolgálat

Karbantartás miatt szerda éjszaka 22:00 és 22:30 között a Call Center szolgálat megszokott telefonszáma időszakosan nem lesz kapcsolható.

Telefonos ügyfélszolgálati kollégáinkat a jelzett időszakban a +36 20 435 3013-as telefonszámon lehet elérni.

 

<>

 

2018.03.23.,13:30

Rövid értékesítési szünet a MOL kutakon

IT karbantartási munkák miatt március 25-én, vasárnap 07:00 és 14:30 között az úthasználati jogosultságok vásárlása terén rövid, néhány perces kiesésekre lehet számítani a MOL töltőállomásokon.

A beavatkozás nem érinti a többi értékesítési csatornát, vagyis a jogosultságok a jelzett időszakban is beszerezhetők interneten keresztül, SMS-ben és mobil applikációk segítségével, személyesen pedig a NÚSZ ügyfélszolgálati irodáiban és egyéb viszonteladói partnereinél.

 

<>

 

2018.03.22., 08:18

Rövid értékesítési szünet a MOL kutakon

IT karbantartási munkák miatt március 23-án, pénteken 00:30 és 01:00 között nem lehet úthasználati jogosultságot vásárolni a MOL töltőállomásain.

A beavatkozás nem érinti a többi értékesítési csatornát, vagyis a jogosultságok a jelzett időszakban is beszerezhetők interneten keresztül, SMS-ben és mobil applikációk segítségével, személyesen pedig a NÚSZ ügyfélszolgálati irodáiban és egyéb viszonteladói partnereinél.

 

<>

 

2018.03.05., 07:35

Ma este rövid ideig csak mobilszámon lesz elérhető a Call Center szolgálat

Karbantartás miatt ma éjszaka 22:00 és 22:45 között a Call Center szolgálat megszokott telefonszáma időszakosan nem lesz kapcsolható.

Telefonos ügyfélszolgálati kollégáinkat a jelzett időszakban a +36 20 435 3013-as telefonszámon lehet elérni.

 

<>

 

2018.03.01., 15:07

Vasárnap karbantartás lesz az útdíjértékesítési rendszerekben

Hálózati eszköz cseréje miatt 2018. március 4-én, vasárnap éjszaka 1:00 és 3:00 között szünetel az úthasználati jogosultságok értékesítése.

A beavatkozás az e-matrica értékesítést és a 3,5 tonna össztömeg feletti teherjárművekre érvényes e‑útdíj rendszert (HU-GO) egyaránt érinti. Ennek megfelelően a jelzett intervallumban az ismert vásárlási csatornák egyikén sem lesz lehetőség e-matricák és HU-GO viszonylati jegyek beszerzésére, ez utóbbi esetében az egyenlegek feltöltése is szünetel. Ezen felül a NÚSZ Zrt. ügyfélszolgálati irodáin igénybe vehető ügyintézési lehetőségek sem lesznek elérhetők.

Fontos tudnivaló, hogy a 2018. január 1. óta érvényes jogszabálynak (módosított Díjrendelet) megfelelően a jelzett üzemszünet végét követő 60 percen belül a NÚSZ nem szab ki pótdíjat az e‑matrica rendszerben érvényes jogosultság nélkül közlekedő járművekre. Ez a 60 perces türelmi idő azonban nem vonatkozik a HU-GO rendszerben közlekedő 3,5 tonna feletti teherjárművekre.

A fentiektől függetlenül továbbra is alapszabálynak számít, hogy a díjköteles útszakaszokra csak érvényes úthasználati jogosultság birtokában lehet felhajtani. , ezért ezeket érdemes még a karbantartás kezdete előtt elővételben megvásárolni a ematrica.nemzetiutdij.hu, illetve a www.hu-go.hu weboldalakon, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. ügyfélszolgálati irodáiban és viszonteladó partnereinél, vagy a Nemzeti Mobilfizetés Rendszeren keresztül (SMS-ben, weben vagy applikáció segítségével).

A technikai beavatkozás a 3,5 tonna feletti teherjárművek esetében az útdíj bevallását automatikusan lehetővé tevő eszközt (OBU-t) használó ügyfeleket alapvetően nem érinti, amennyiben gondoskodtak arról, hogy a szóban forgó időszakban tervezett úthasználatokhoz elegendő fedezetük legyen az útdíjak bevallásához. Ha egyenlegük esetleg ehhez mégsem biztosítana kellő fedezetet, és feltöltésre sincs lehetőség, javasoljuk, hogy a karbantartást megelőzően viszonylati jegy vásárlásával tegyenek eleget bevallási kötelezettségüknek.

 

<>

 

2018.02.22., 10:22

Korlátozott hétvégi ügyintézés a NÚSZ-nál

Rendszerkarbantartás miatt február 23. (péntek) 21 órától február 26. (hétfő) reggel 8 óráig a szolgáltatásoknak csak egy része lesz elérhető a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ügyfélszolgálati irodáin és telefonos ügyfélszolgálatán.

A jelzett időszakban a NÚSZ budaörsi és az M3 autópálya 12. km-szelvényénél található ügyfélszolgálati irodáiban az úthasználati jogosultságok értékesítése mellett a társaság munkatársai kizárólag általános tájékoztatást tudnak adni.

A rendszerkarbantartás miatt az alábbi szolgáltatások nem lesznek elérhetők:

  • pótdíjakkal kapcsolatos ügyintézés és tájékoztatás
  • jogosultságok átírása (tulajdonosváltás vagy rendszámcsere esetén)
  • új jogosultságok kiállítása lopás vagy totálkár esetén
  • téves díjkategória / kategória módosítás
  • rendszám elírás korrekciója
  • téves felségjel korrekciója
  • igazolás kiállítása jogosultság fennállásáról
  • kettős vásárlás és visszavásárlás ügyintézés

A karbantartás a NÚSZ telefonos ügyfélszolgálatát is érinti, amelynek munkatársai a jelzett időszakban a pótdíjas ügyekkel kapcsolatban nem tudnak tájékoztatást adni.

 

<>

 

2018.02.20., 10:11

Szerda éjszaka rövid ideig csak mobilszámon lesz elérhető a Call Center szolgálat

Karbantartás miatt szerdán (2018.02.21.) éjszaka 00:00 és 04:00 között a Call Center szolgálat megszokott telefonszáma időszakosan nem lesz kapcsolható.

Telefonos ügyfélszolgálati kollégáinkat a jelzett időszakban a +36 20 435 3013-as telefonszámon lehet elérni.

 

<>

 

2018.02.16., 11:30

Vasárnap karbantartás lesz az útdíjértékesítési rendszerekben

Tervezett hálózati karbantartás miatt 2018. február 18-án, vasárnap éjszaka 0:00 és 01:30 között maximum 1 órás szünet lesz az úthasználati jogosultságok értékesítésében.

A beavatkozás az e-matrica értékesítést és a 3,5 tonna össztömeg feletti teherjárművekre érvényes e‑útdíj rendszert (HU-GO) egyaránt érinti. Ennek megfelelően a jelzett intervallumban az ismert csatornák egyikén sem lesz lehetőség e-matricák és HU-GO viszonylati jegyek beszerzésére, ez utóbbi esetében az egyenlegek feltöltése is szünetel. Ezen felül a NÚSZ Zrt. ügyfélszolgálati irodáin igénybe vehető ügyintézési lehetőségek sem lesznek elérhetők.

Fontos tudnivaló, hogy a 2018. január 1. óta érvényes jogszabálynak (módosított Díjrendelet) megfelelően a jelzett üzemszünet végét követő 60 percen belül a NÚSZ nem szab ki pótdíjat az e‑matrica rendszerben érvényes jogosultság nélkül közlekedő járművekre. Ez a 60 perces türelmi idő nem vonatkozik a HU-GO rendszerben közlekedő 3,5 tonna feletti teherjárművekre.

A fentiektől függetlenül továbbra is alapszabálynak számít, hogy a díjköteles útszakaszokra csak érvényes úthasználati jogosultság birtokában lehet felhajtani, ezért ezeket érdemes a karbantartás kezdete előtt elővételben megvásárolni az ematrica.nemzetiutdij.hu, illetve a www.hu-go.hu weboldalakon, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. ügyfélszolgálati irodáiban és viszonteladó partnereinél, vagy a Nemzeti Mobilfizetés Rendszeren keresztül (SMS-ben, weben vagy applikáció segítségével).

A technikai beavatkozás a NÚSZ fedélzeti eszközt (OBU-t) használó ügyfeleit nem érinti, de nekik is gondoskodniuk kell arról, hogy a szóban forgó időszakra is elegendő fedezetük legyen az útdíjak bevallásához.

 

<>